Setelah menginap di begitu banyak hotel peranginan bertaraf lima bintang, ini adalah kali pertama saya bertemu dengan hotel sebegitu bagus yang direka bentuk dengan menggabungkan ***a baharu Cina dan unsur Bouyei kewarganegaraan Miao. Skalanya tidak kurang daripada hotel-hotel di tepi laut di Sanya. Lobinya sangat indah dan besar, dengan banyak reka bentuk dan ruang pemodelan, dan ia juga dianggap kelas pertama di hotel seperti bandar tingkat pertama! Hotel ini terletak di bandar purba Zhijin. Terdapat sebuah kereta bateri di bandar purba di pintu. Pemandangan malam adalah baik. Jika anda penat, anda boleh menghubungi hotel untuk menguruskan kereta bateri untuk menjemput anda. Semuanya percuma. Hidangan di restoran Cina lebih pelbagai dan berkualiti. Ruang bawah tanah hotel ini sangat besar, dan tempat letak kereta di sekitar pintu masuk hotel sangat luas. Dari sudut ini, kita dapat melihat reka bentuk perkakasan yang halus. Walau bagaimanapun, perkakasan yang mewah dan teliti selalunya lebih mudah untuk membezakan masalah pengurusan perkhidmatan. Izinkan saya bercakap tentang beberapa masalah yang saya hadapi. Premisnya ialah mengikut pengalaman lima bintang antarabangsa: 1 bilik makcik pembersihan dengan anak-anak di tempat kerja. 2 Tiada buah alu-aluan di dalam bilik. Saya mendesaknya tiga kali untuk tiba pada pukul 9:30 malam, dan ia telah dihantar oleh pengurus lobi secara peribadi. Dapat dilihat kecekapan kerja dan perhubungan kakitangan akar umbi amat bermasalah. 3 Sarapan pagi tidak dijemput. Tunggu lebih daripada sepuluh minit untuk terbalik. Sisa makanan di atas tanah dan bahagian atas meja tidak dibersihkan pada masa yang sama. Mereka dibersihkan hanya selepas didesak. Campuran jus adalah ringan seperti air mendidih. Tiada garpu kek di sebelah kek cawan yang baru dibakar. 4Terdapat dua meja penyambut tetamu. Reka bentuknya juga sangat halus, tetapi tiada panduan arah yang jelas, dan komunikasi kakitangan adalah tumpul. Ketika menuju ke lif, daripada membantu tetamu membawa bagasi mereka, mereka memberitahu saya bahawa ada tanjakan di sebelah saya atau naik tangga dengan tangan saya, haha. Akhir sekali, mari kita bercakap tentang pengurusan. Walaupun saya hanya menghubungi pengurus lobi, saya merasakan kesedaran perkhidmatan pengurusan masih sangat konsisten dengan kuasa keras hotel. Bagaimanapun, disebabkan oleh beberapa faktor objektif geografi, keupayaan kakitangan akar umbi memang mempunyai beberapa masalah yang tidak berdaya. Jadi pada akhirnya, saya hanya boleh mengatakan satu perkara, banyak untuk memantapkan latihan keupayaan dan kesedaran perkhidmatan akar umbi. Ha ha. Apabila anda datang lagi, anda akan melihat pasukan yang kuat dengan perkhidmatan dan perkakasan yang sama!
Teks AsalTerjemahan disediakan oleh Google