Tentang Kami
Trip.com ialah penyedia perkhidmatan pelancongan sehenti antarabangsa, tersedia dalam 24 bahasa di 39 negara dan wilayah dalam 35 mata wang tempatan.
Trip.com mempunyai rangkaian hotel dan penerbangan yang luas yang terdiri daripada lebih 1.1 juta hotel dan penerbangan daripada lebih 510 syarikat penerbangan yang meliputi 3,400 lapangan terbang di 220 negara dan wilayah di seluruh dunia.
Perkhidmatan pelanggan berbilang bahasa 24/7 bertaraf dunia Trip.com serta pusat tambahan di Edinburgh, Tokyo dan Seoul, membantu "mencipta pengalaman perjalanan terbaik" untuk jutaan pelanggannya di seluruh dunia, Untuk menempah percutian anda yang seterusnya, lawati Trip.com.
Kelestarian
Trip.com Group komited dalam menyokong kelestarian melalui amalan mesra alam, penglibatan mesra komuniti, inisiatif mesra keluarga dan kerjasama mesra pihak berkepentingan
Mesra Komuniti
Mesra Alam
Mesra Keluarga
Mesra Pihak Berkepentingan
Mesra Komuniti
- Perkhidmatan S0S & Aktiviti CSR Kami
Perkhidmatan SOS Global
"Perkhidmatan SOS Perjalanan Global" menyediakan sokongan kecemasan kepada pengguna global, menawarkan perkhidmatan seperti Bantuan Perubatan, Bantuan Terjemahan, Pemindahan Perubatan Kecemasan, Penghantaran Balik Kanak-Kanak dan bantuan Bagasi Hilang.
Mesra Alam
Trip.com Group berdedikasi untuk menyokong komuniti yang memerlukan dan memupuk jiwa generasi muda. Melalui pelbagai inisiatif komuniti, termasuk derma dan sukarelawan, kami berusaha untuk mencipta impak positif dengan menyokong badan amal tempatan dan mempromosikan amalan pelancongan yang mampan.
Mesra Alam
- Matlamat Keneutralan Karbon Kami
Kami komited untuk mencapai keneutralan karbon di seluruh perniagaan kami menjelang 2050 serta mengurangkan pelepasan gas rumah hijau kami bagi Skop 1 (pelepasan gas rumah hijau yang dijana secara langsung) dan skop 2 (pelepasan gas rumah hijau tidak langsung yang dihasilkan oleh pembelian tenaga korporat) sebanyak 47.5% berbanding dengan 2022 (tahun asas). Seterusnya, pengukuran dan pengurangan skop 3 (pelepasan gas rumah hijau tidak langsung lain) menjelang 2030 turut dibuat untuk membantu mencapai sasaran kawalan suhu global 1.5°C, menyokong SBTi dan mencapai keneutralan karbon menjelang 2050.
Mesra Keluarga
- Komitmen untuk Menyokong Kesejahteraan Pekerja dan Keluarga
Subsidi Penjagaan Kanak-Kanak
Syarikat itu merancang untuk melabur CNY 1 bilion sebagai subsidi untuk menyokong pekerjanya dalam perancangan keluarga dan menggalakkan keluarga yang bekerja.
Polisi Kerja Hibrid
Trip.com Group ialah syarikat Internet pertama di China yang menggunakan model kerja hibrid global, menawarkan fleksibiliti pekerja untuk bekerja dari jauh pada hari yang ditetapkan setiap minggu.
Mesra Pihak Berkepentingan
- Tadbir Urus & Sokongan ESG untuk Perjalanan yang Lebih Bertanggungjawab
Trip.com Group telah melaksanakan sistem pengurusan kelestarian yang komprehensif, termasuk penubuhan Jawatankuasa Pengurusan ESG yang diketuai oleh Ketua Pegawai Eksekutif, Jane Sun, untuk memacu inisiatif tanggungjawab sosial syarikat.
Trip.com Group bekerjasama dengan rakan kongsi yang berbeza secara aktif untuk mempromosikan budaya perjalanan yang lestari.
Rakan Kongsi Pengasas Travalyst
Kompak Global PBB
Majlis Pelancongan Lestari Global
Siaran Akhbar